Det kan for mange lyde skørt, at man kan øge sin omsætning ved og tilbyde sine kunder rabatter, men det er faktisk tilfældet.

Mange webshops har set fremgang i deres konverteringsrate, efter de er begyndt og tilbyde rabatkoder til deres shops. Det skyldes tesen om vil du have 100 salg af 100 kr eller 500 salg af 80 kr.

Vi går i denne artikel i dybden med, hvorfor du bør integrere rabatkoder i din webshops markedsførings strategi!

Derfor tør folk ikke tilbyde rabatkoder

webshop med rabatkoderDen største grund folk oftest ikke tør tilbyde rabatkoder til deres webshops, er at de kigger på deres DB pr produkt, og de skal opnå en hvis margin, for det er succesfuldt.
Og hvordan skal man kunne tjene flere penge, ved og sælg produkterne med en lavere DB? Det er elementært, min kære Watson, som Sherlock Holmes ville have udtrykt det.

Det kan være du går fra et DB på 30 til 10% efter du har tilbydt rabatter, dvs et drop i DB’et, men hvad nu hvis din ordreværdi’s gennemsnit stiger, fordi folk køber flere produkter men stadig for samme beløb?
Hvad vis dit salg øges med 40% flere ordre, fordi folk kan få det det billigere – sss hst du pludselig tjent flere penge på samme antal besøgende ved og sælge billigere.

Derfor kan du få et forspring til dine konkurrenter ved og tilbyde rabatkoder

Mange webshops kender ikke til tricket med rabatkoder. Et firma der kom hurtigt fremad, da de implementerede rabatkoder, var My Trendy Phone. Vi kender alle tesen om gulerodden for enden, der får folk til og gøre mere og motiveres, da de kan se guleroden.

Dine konkurrenter kigger på deres overskudsgrad i forretningen – men du bør se på din bundlinie.

Vil du helst have et dækningsbidrag på 50% og tjene 100 kroner eller have et dækningsbidrag på 5% og have en bundlinie på 500 kr? Valget er ikke så svært, men mange forblændes.

Sådan bør du promovere din rabatkode

Det er vigtigt du har en strategi med dine rabatkoder, og ikke bare tilbyder rabatkoder, for og tilbyde rabatkoder! Brug dem som en gulerod til dine brugere; markedsfør at folk får en rabatkode på 10%, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev.

Første gangs købere kan benytte en rabatkode på 15%, køb for over 400 kr og benyt rabatkode til 15% rabat. Der er mange måder og motivere dine brugere på, husk og promover det rigtigt, så du får noget ud af og sælge billigere.

HUSK: det er videnskabeligt bevist, folk vil hellere købe et produkt til 100 kr med 20% rabat end det samme produkt til 80 kr uden rabat – så tricket er ikke og sælg billigere, men og motivere dine brugere til og øge konverteringsgraden.