Vil du til at i gang med AdWords eller er du måske allerede i gang, men kunne godt bruge lidt hjælp til at gøre din AdWords kampagne endnu bedre? Her er nogle tips som kan hjælpe dig til at øge in ROI (return on investment).

Call to Action

En reklame tekst uden call to action vil ofte have en meget lavere CTR (Click through rate), derfor er det vigtigt altid at tilføje en call to action som giver brugeren det sidste “skub”. Et eksempel på call to action kunne være: Se vores tilbud, Bestil i dag og spar fragten, eller kontakt os i dag.

Den røde tråd

Der skal altid være en rød tråd, fra det keyword du vælger, til den reklame tekst du skriver, til den landing page som brugeren lander på. Hænger de 3 elementer ikke sammen, så vil du opleve at brugerne ikke konverter som du ønsker. Så husk altid på at der skal være en rød tråd der binder de 3 elementer sammen for at give brugeren den bedste oplevelse.

Husk Long tail keywords

Long tail keywords er keywords med mange ord i, for eksempel, “billige røde sko til piger”. Sådan et keyword vil have en mindre søge volumen end “billige sko”, men have en højere konverterings rate hvis du servere det rigtige produkt. Når folk søger efter long tail keywords, så er det ofte fordi de har en meget klar ide om hvad produkt de leder efter, og derfor er de brugere nemmere at konvertere.

Negative keywords

Husk altid at opdatere din liste over hvad negative keywords du ikke vil have at din reklame bliver vist for. En brugt bilforhandler vil måske betale for et keyword som “sort bil”, men hvis en bruger søger efter “ny sort bil” så vil den brugte bilforhandlers reklame ikke være relevant, og derfor et spild af penge. Derfor vil det være en fordel at bruge “ny” som et negativt keyword.