Har du nogensinde overvejet hvordan Google bestemmer hvilke resultater de skal vise efter din søgning? Er det tilfældigt at IKEA er det øverste resultater når du søger efter et billigt skrivebord? Nej, det er det faktisk ikke, det skyldes at IKEA bruger rigtig mange ressourcer på at optimere deres hjemmeside så den lever op til Googles guidelines og sørger for at hjemmesiden viser et stærkt signal til Google om at deres side for billige

skriveborde er rigtig relevant og burde blive vist i toppen når folk søger efter billigt skriveborde.

Hvordan gør de så det? Når det kommer til SEO, så er der 3 vigtige grundsten som man skal fokusere på.

Tekniske Grundsten

Hjemmesiden skal være teknisk velfungerende og have en struktur som Google kan læse og forstå. For at sikre din hjemmeside fungere godt teknisk skal du overveje følgende:

1. Loader din side hurtigt nok? Er den for langsom bliver Google ikke glad.

2. Har du mange redirects? Så bliver Google træt af at løbe frem og tilbage mellem dine sider.

3. Er der gode interne links på hjemmesiden? Det hjælper Google til at finde og læse alle dine sider.

Indhold Grundsten

Det betyder rigtig meget for Google at din hjemmeside har godt kvalitets indhold som læserne værdsætter og finder brugbart. Hvis Google kan se at folk kun bruger få sekunder på din hjemmeside fordi dit indhold ikke er godt, så vil Google automatisk flytte dig længere ned på resultatsiden.

Når du skriver dit content er det rigtig vigtigt også at anvende keywords, det hjælper Google til at forstå hvad siden handler om, og hvilke Google søgninger din hjemmeside er relevant for.

Link Grundsten

Og så til den vigtigste grundsten, nemlig links. Jo flere links du har til din side fra andre sider, jo mere stoler Google på din hjemmeside. Hvert link er som anerkendelse af kvaliteten af din hjemmeside, og det er vigtigt for Google at andre anerkender din hjemmeside ved at linke.