Når du designer en hjemmeside, så er det rigtig vigtigt at anvende de farver som kan bringe de rigtige følelser frem hos dine besøgende, og give det rigtige indtryk af din hjemmeside. Sælger du eksklusive produkter fra en højere prisklasse, så ville en farve som rød måske passe godt ind eftersom det er en farve folk forbinder med højtstående mennesker, fra den røde løber for eksempel.

Gul

En farve der ofte er anvendt i discount butikker og ved billige produkter, det skyldes at gul bland andet betyder sol, lys og sommer, noget som bringer en følelse af glæde og optimisme frem i os, og så har man et positiv forbindelse med nogle produkter som måske er af lav kvalitet.

Grøn

Ønsker du at brande din virksomhed som økologisk, miljøvenlig eller sund og naturlig, så er den grønne farve helt perfekt til din hjemmeside. Folk forbinder den grønne farve med noget naturligt og sundt og derfor kan farven repræsenter din virksomhed på en positiv måde og automatisk få de besøgende til at tænke på netop noget naturligt og sundt.

Lilla

Sælger du røgelse eller produkter der læner sig op af den spirituelle verden, så vil en farve som lilla være rigtig fornuftig. Det vil den fordi lilla repræsenter visdom og oplysning, men folk associere også lilla med mystik og ceremoni.

Sort

Skal din virksomhed fremstå som sofistikeret, elegant og succesfuld? Så er sort en rigtig god farve. Sort kan repræsentere styrke og succes, men sort er også ofte forbundet med negative ting som sorg, død og vrede. Sort virker rigtig godt for nogle virksomheder, og hvis du skal designe en hjemmeside for et begravelse hjem, så er sort nok lige præcis den farve du skal bruge.

Vælg dine farver med omhu, og brug dem på en måde så de repræsenter din virksomhed godt og giver et klart signal om hvad for en slags virksomhed hjemmesiden repræsenter.